Outsourcing
  • Services
    • Bogføring
    • Løn
    • Debitorer
    • Kreditorer
    • Administration
    • Iværksætterselskaber
    • Data
    • Klargøring af årsregnskab
  • Partnere
  • Kunder
  • Sektorer
  • support
  • Om os
    • Blog
    • Information COVID-19
    • Nyheder
    • Medarbejdere
    • Karriere
    • Trust
    • Kontakt

INFORMATION

Coronavirus / COVID-19 

Get an overview of deferred deadlines

2/4/2020

0 Comments

 

Deferred payment of PAYE & labour market contributions

Deferred payment deadline of PAYE and labour market contributions for the SME companies:​
Month: 
April 
May 
​June 
Normal payment deadline: 
11 May
10 June 
​10 July 
Deferred payment deadline:
10 September 
​12 October 
10 November 
Deferred payment deadline of A-tax and AM-contributions for the major companies: 
Month: 
April 
May 
​June 
Normal payment deadline: 
30 April 
29 May 
​30 June 
Deferred payment deadline:
31 August 
30 September 
​30 October 

Deferred payment of VAT 

Deferred payment of monthly VAT 
VAT period: 
​March 
April 
​May
Normal payment deadline: 
27 April 
25 May 
​25 June 
Deferred payment deadline: 
25 May 
25 June 
​27 July 

​Deferred payment of quarterly VAT
VAT period: 
Q1 2020 
​Q2 2020
Normal payment deadline: 
2 June 
1 September 2020 
Deferred payment deadline: 
1 September 2020 
1 September 2020 
The payments of Q1 & Q2 has to be paid on the 1st of September 2020

​Deferred payment of half-year VAT 
VAT period: 
H1 2020
H2 2020
Normal payment deadline: 
1 September 2020 
1 March 2021
Deferred payment deadline: 
1 March 2021 
​1 March 2021
The payments of H1 & H2 has to be paid on the 1st of march 2021 

Deferred payment of B-tax

Normal payment deadline: 
20 April 
​20 May 
Deferred payment deadline: 
22 June
​21 December 

Deferral of submission of the annual report

As a result of the current outbreak of the COVID19 the Danish Government has made it possible for companies to postpone the submission of the annual report.
The deadline of the annual report will then be postponed until August 31 2020. 
 ​(Erhvervsministeriet)  
0 Comments

Overblik over hjælpepakker & nye frister

2/4/2020

0 Comments

 

Udskydelse af betaling af A-skat & AM-bidrag

Fra og med april-lønnen udskydes betalingsfristen for A-skat og AM-bidrag for små- & mellemstore virksomheder således: 
Lønperiode:
April
Maj 
​Juni
Normal betalingsfrist: 
11. maj 
10. juni 
​10. juli
Udskudt betalingsfrist:
10. september 
12. oktober 
​10. november 

​For store virksomheder indskydes betalingsfristen således: 
Lønperiode: 
April 
Maj 
Juni
Normal betalingsfrist: 
30. april 
29. maj 
​30. juni 
Udskudt betalingsfrist: 
31. august
30. september 
​30. oktober 

Udskydelse af betaling af moms 

Udskydelse af månedsmoms: 
Momsperiode: 
Marts 
April 
​Maj 
Normal betalingsfrist: 
27. april 
25. maj
25. juni

Udskudt betalingsfrist:
25. maj 
25. juni
27. juli


​Udskydelse af kvartalsmoms: 
Momsperiode: 
1. kvartal 2020
​2. kvartal 2020
Normal betalingsfrist: 
2. juni 
​1. september 2020
Udskudt betalingsfrist: 
1. september 2020 
1. september 2020 
Dvs. at 1. september 2020 skal der betales for både 1. og 2. kvartal

​Udskydelse af halvårsmoms: 
Momsperiode: 
1. halvår 2020
2. halvår 2020
Normal betalingsfrist: 
1. september 2020 
1. marts 2021
Udskudt betalingsfrist: 
1. marts 2021
​1. marts 2021 
Dvs. at 1. marts 2021 skal der betales for både 1. halvår og 2. halvår 

Udskydelse af betaling af B-skat

Selvstændige, som betaler B-skat får udskudt betalingsfristen for april og maj som nedenfor. Det betyder at der i stedet skal betales de 2 måneder, hvor der normalt vil være betalingsfri. 
Normal betalingsfrist: 
20. april 
​20. maj 
Udskudt betalingsfrist: 
22. juni 
​21. december 

​Det anbefales i den forbindelse at ændre sin forskudsopgørelse for 2020 med eventuelle nye forventninger til resultatet, sådan at B-skatterne kan nedsættes. 

Udskydelse af årsrapporter 

Det er fra regeringens side besluttet at forlænge fristen for indsendelse af årsrapporter med yderligere 3 måneder. 
Det betyder at du som selskab nu skal indberette din årsrapport d. 31 august, hvor det før var d. 31 maj. 
Loven er i den bestemte periode gældende for alle virksomheder, som er omfattet af årsregnskabsloven, (Erhvervsministeriet).   
0 Comments

Ansøgning om lønkompensation

25/3/2020

0 Comments

 

Aftale om lønkompensation vedtaget 

Aftalen om lønkompensation er netop vedtaget og det er nu muligt, fra d. 25 marts 2020, at ansøge om ordningen for de virksomheder, som er særligt ramt af COVID19. 
​
Ansøgningen skal indgives via Virk.dk, hvor det fremgår, hvilke oplysninger, der er nødvendige. 

Betingelser for lønkompensation

Det fremgår at ordningen gælder for de virksomheder, der er særligt hårdt ramt af COVID19 og af den årsag står overfor at skulle afskedige mindst 30 pct. af sine medarbejdere el. mere end 50 medarbejdere. 
Derudover skal du som virksomhed være opmærksom på følgende betingelser for lønkompensation; 
  • Virksomheden må ikke benytte sig af andre ordninger i forbindelse med lønkompensation, f.eks. arbejdsfordeling el. hjemsendelse uden løn. 
  • Det er en forudsætning at virksomheden i den lønkompenserende periode ikke afskediger ansatte som følge af økonomiske årsager. 
  • Virksomheden skal dokumentere i bistand med revisor, at de ansatte har været hjemsendt uden arbejde i perioden. 
    ​
Disse betingelser er kun gældende i den periode, hvor virksomheden modtager lønkompensation. 

Ordningen er gældende fra d. 9 marts til d. 9 juni 2020. 

Hvem kan benytte sig af lønkompensation

  • Alle 'almindelige' medarbejdere, herunder fleksjobbere, deltidsansatte og studerende kan omfattes af ordningen. 
    Dette gælder også medarbejdere, som er på barsel el. sygemeldte ved at disse fastholdes i den dagpenge-/refusionsordning, som de er omfattet af, hvoraf der samtidig kan ydes differencebetaling efter lønkompensationsordningen. 
  • Hvis du har én ansat, er denne svarende til 100% af medarbejderstaben og du er da omfattet af ordningen. 
  • Selvstændige uden ansatte er ikke omfattet af ordningen. 
I henhold til trepartsaftalen er medarejderen forpligtet til selv at afholde et antal tjenestefri dage uden løn, svarende til 1,67 dage pr. måned. For medarbejdere hjemsendte i den fulde periode er dette svarende til 5 dage. 
  • Se mere om det konrekte Lovforslag om lønkompensation. 
  • Loven om lønkompensation, Dansk erhverv 
0 Comments

Oversigt over gennemførte hjælpetiltag til virksomheder

19/3/2020

0 Comments

 
Billede
English version soon available 

Midlertidig kompensation for virksomheders faste udgifter & kompensationsordning, der tilgodeser selvstændige og freelancere. 

  • Midlertidig kompensation for virksomheders faste udgifter. Kompensationen målrettes virksomheder med et fald i omsætningen på mere end 40 pct. 

    Virksomheder, som ved bekendtgørelse er påbudt fuldt lukket, vil i denne periode blive kompenseret svarende til 100 pct. af faste udgifter.

  • Midlertidig kompensationsordning for selvstændige, som forventer et omsætningstab på minimum 30 pct. og med en omsætning på mindst 15.000 kr. pr. månede i en forudgående periode. 
    Kompensationen vil udgøre 75 pct. af det forventede omsætningstab i perioden og kan maksimalt udgøre 23.000 kr. pr. måned (pr. cpr-nummer). Såfremt den selvstændige har en medarbejdende ægtefælle tilbydes den maksimale kompensation med 100 pct. svarende til 46.000 kr. 
    ​Kompensationen er skattepligtig. ​
    ​Finansministeriet

Lønkompensationsordning på det private arbejdsmarked forbedres og bliver mere fleksibel

  • Lønkompensation for de virksomheder, der står overfor at skulle varsle afskedigelser for minimium 30 pct. el. mere end 50 ansatte.
    Ansøgning om lønkompensation sker via Erhversstyrelsens virksomhedsportal virk.dk og vil blive behandlet medio uge 13. 
    Vejledning ​(Dansk Erhverv)
    Faktark (Finansministeriet)

Forbedring af små- & mellemstore virksomheders likviditet

Lempede betalingsvilkår skal styrke likviditeten i m​indre virksomheder ved blandt andet;
  • ​Udskydelse af momsfrister for små- og mellemstore virksomheder.
  • Udskyldelse af B-skatter for selvstændigt erhversdrivende. 
    Skatteministeriet 

To garantiordninger, sygedagpengerefusion, fleksibel arbejdsfordeling & frigivelse af den kontracykliske kapitalbuffer

  • Sygedagpengerefusion fra dag ét, i det tilfælde at medarbejderen er syg af COVID19 el. i karantæne. 
    Faktaark (Finansministeriet)
  • Frigivelse af den kontracykliske kapitalbuffer, således at denne er i nul med øjeblikkelig virkning med det formål at gøre det lettere for banker og institutter at låne penge til de berørte. ​
    Faktark (Finansministeriet)
  • Arbejdsfordeling bliver mere fleksibel, idet at virksomheden, efter aftale med dem det må vedrøre, kan sætte medarbejdere ned i tid i en midlertidig periode med supplerende dagpenge. ​​
    Faktaark (Finansministeriet)
  • To garantiordninger målrettet hhv. store virksomheder & små- og mellemstore virksomheder som vil give statsgaranteret lån til de, som må være ramt af COVID19. 
    Faktaark (Finansministeriet)

Moms, AM-bidrag, A-skat, kompensation & corona-enhed

  • Midlertidig udskydelse af betalingsfrister for moms, AM-bidrag & A-skat til formål at styrke virksomheders likviditet. 
  • Kompensation til arrangører, som i marts måned har aflyst el. udskudt arrangementer med mere end 1000 delatgere, herunder arrangementer på under 1000 deltagere, som er målrettet særlige risikogrupper som f.eks. ældre. 
    Skat 
0 Comments

Information about COVID-19

13/3/2020

0 Comments

 
Larsen Finans & Administration ApS is closely following developments around the COVID-19/corona virus in Denmark and abroad.

We aim to keep our clients informed of the best working practices to implement within the business environment. 
​For general information about COVID19 (Denmark) please visit the following websites; www.regeringen.dk, www.sst.dk, politi.dk/corona


​Working conditions for LFA ApS' employees 

Following the Prime Minister’s speech on 11th March 2020, Larsen Finans & Administration ApS has advised employees to work from home for the coming weeks ahead. Furthermore, it is decided that all physical meetings should be avoided/cancelled. 

As a socially responsible company, it is our responsibility not to expose employees, customers and business partners to unnecessary danger.  

Hence, Larsen Finans & Administration will be able to continue our daily work, just as we will continue to fulfill our commitments to our clients regarding accounts, VAT, salary, reports, etc. 
However, we will not be physically present. 
 
At Larsen Finance & Administration, we are dedicated to digitizing workflows and communications as we hope and expect to be able to deliver as usual, just as we provide virtual meeting tools for free to those of our customers who are not already members of our virtual collaboration platforms (Teams, SLACK, Zoom, etc.).

Challenges for the SME-Segment 

For now, the situation is still uncertain, but we do know following sectors will be affected: 
  • Restaurants, bars, wellness, fitness, etc. 
    (Common to all of them is that they are directly, or probably will be, affected by an injunction, just as human presence is a part of their business model. )
  • Companies that import or export to affected areas. 
    (Those are more general and changes occurs on an almost on hourly basis.)  

​What solutions will be available for SME Segment 

The government has currently initiated an array of specific financial aid packages, to those companies who will be financially challenged by COVID-19.

The law will allow for deferment of payment deadlines for VAT, A-tax and AM contributions, etc., and companies will be able to apply and receive salary reimbursement faster than usual if it is due to corona / COVID-19. (skat.dk/skat.aspx?oid=16900, www.fm.dk) 
 
​
This site will be updated continuously, and we will add links, important news, etc., just as you can sign up for our mailing-list (fill out the form on the site) so you will be notified when the site is updated. 
  
If you have any questions we recommend contacting your point of contact at Larsen Finans & Administration or to call our main number +45 7026 9911.
0 Comments

Information om COVID-19

12/3/2020

0 Comments

 
Larsen Finans & Administration ApS følger nøje udviklingen i Danmark og vores nære udland vedrørende coronavirus/COVID-19 udbruddet.
 
 
Vores sigte vil være at informere vores målgruppe omkring de forhold, der er relevante for dem i erhvervsøkonomisk øjemed. For såvidt angår det sundhedsmæssige aspekt anbefaler vi at besøge statens hjemmesider; www.regeringen.dk, www.sst.dk, politi.dk/corona
​
1. Hvordan arbejder vi i LFA ApS under corona / COVID-19.  
2. Hvilke udfordringer ser vi for SMV-segmentet den kommende tid.  
3. Hvilke løsninger vil der være for SMV-segmentet den kommende tid.  

1. Hvordan arbejder vi i LFA ApS under corona / COVID-19  

I forlængelse af statsministerens tale d. 11. marts 2020 har vi i Larsen Finans & Administration valgt at bede alle medarbejdere om at arbejde hjemmefra de kommende uger. Endvidere er det bestemt at fysiske møder skal undgås.  

​Det ligger virksomheden på sinde, som samfundsansvarlig virksomhed, ikke at udsætte medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere for unødvendig fare. Endvidere er det i tråd med statsministerens anvisninger til erhvervslivet.  

Således vil Larsen Finans & Administrations produktion fortsætte som vanligt, ligesom vi fortsat vil opfylde vores forpligtigelser overfor kunder f.s.v.a. regnskaber, moms, løn, rapporteringer mv.
Dog vil vi ikke være fysisk at træffe.
 
​

Vi har i Larsen Finans & Administration fra selskabets start, været dedikeret til at digitalisere både arbejdsgange og kommunikation. Vi bestræber os på at kunne levere som sædvanligt, ligesom vi stiller virtuelle møderedskaber gratis til rådighed, for de af vores kunder, der ikke allerede er medlemmer på vores virtuelle samarbejdsplatforme (Teams, SLACK, Zoom mv.).  

​2. Hvilke udfordringer ser vi for SMV-segmentet den kommende tid. 

For nuværende er situationen meget uvis, men det står allerede nu klart, at følgende områder vil blive påvirket:  
  • Oplevelsesøkonomi (Restauranter, barer, wellness, fitness mv.) 
    (Fælles for dem alle er, at de enten er direkte berørt af et påbud (eller sandsynligvis vil blive det), ligesom der er et element af menneskeligt nærvær i deres forretningsmodel.  )
  • Virksomheder der importerer/eksporterer til områder der er påvirkede. 
    (Dette er mere generelt og ændrer sig nærmest på timebasis. )

​3. Hvilke løsninger vil der være for SMV-Segmentet den kommende tid. 
​

Der varsles med tiltag, der skal afbøde de implikationer, der kan opstå i forlængelse af udbruddet. Generelt tegner der sig et billede af, at staten vil lempe deadlines f.s.v.a. afgifter & tilsvar.  

Regeringen har allerede på nuværende tidspunkt igangsat en række konkrete hjælpepakker, til de virksomheder som er økonomisk udfordret af COVID-19. 

Loven vil åbne mulighed for udskydelse af betalingsfrister af b.la. moms, A-skat og AM-bidrag og virksomheder vil kunne søge om - og få lønrefusion hurtigere end normalt, såfremt det skyldes corona/COVID-19. (skat.dk/skat.aspx?oid=16900, www.fm.dk) 

​Vi opdaterer denne side løbende og vil tilføje links, nyheder m.fl. ligesom du kan komme på vores dedikerede mailliste (udfyld formular her på sitet), så du modtager besked når sitet opdateres.  
​

Har du spørgsmål til netop din virksomhed, anbefaler vi dig at kontakte din kontaktperson hos Larsen Finans & Administration eller ring ind på vores hovednummer +45 7026 9911.
0 Comments
    Sidst opdateret / Last updated: 2. April 2020 kl.: 12:00 /
    Billede

    INFORMATION (DA)

    Denne side er den centrale kommunikationsplatform for LFA til kunder, samarbejdspartnere og interessenter omkring den nuværende corona / COVID-19 situation. 

    INFORMATION (ENG)

    This page is the central point of information for LFA's clients & partners about the current corona / COVID-19 situation. 

      Modtag mail når der er opdateringer på denne side.
      ​
      Receive notification when this page has new content.

    Indsend
    Download sundhedsstyrelsens plakater til din arbejdsplads. 

    Download the safety posters for your workplace from the Danish Board of Health here.
    ​
    POSTERS / PLAKATER

    +45 70 26 99 11


    Kategorier

    All
    Ansøgnin Om Lønkompensation (DK)
    General Info (ENG)
    Generel Info (DK)
    Hjælpetiltag (DK)

YDELSER

Bogføring
Løn
Debitorer
Kreditorer
Administration
​Data
Årsregnskab
Priser

Løsninger

Mest for små virksomheder:
Små virksomheder - en samlet løsning
Iværksættere

Mest for mellemstore og store virksomheder:
Etablering & Drift i UK 
Finance & Accounting Outsourcing
Workflow Automation

Virksomheden

Om os 
Blog
Nyhedsbrev
Referral
Kontakt

Larsen Finans & Administration ApS І Enghavevej 40, 3 DK-1674 І Telefon +45 7026 9911 І info@larsen-finans.dk І CVR: 40615857 І Cookies 
  • Services
    • Bogføring
    • Løn
    • Debitorer
    • Kreditorer
    • Administration
    • Iværksætterselskaber
    • Data
    • Klargøring af årsregnskab
  • Partnere
  • Kunder
  • Sektorer
  • support
  • Om os
    • Blog
    • Information COVID-19
    • Nyheder
    • Medarbejdere
    • Karriere
    • Trust
    • Kontakt