Deferred payment of PAYE & labour market contributionsDeferred payment deadline of PAYE and labour market contributions for the SME companies:
Deferred payment deadline of A-tax and AM-contributions for the major companies:
Deferred payment of VATDeferred payment of monthly VAT
Deferred payment of quarterly VAT
The payments of Q1 & Q2 has to be paid on the 1st of September 2020 Deferred payment of half-year VAT
The payments of H1 & H2 has to be paid on the 1st of march 2021 Deferred payment of B-tax
Deferral of submission of the annual reportAs a result of the current outbreak of the COVID19 the Danish Government has made it possible for companies to postpone the submission of the annual report.
The deadline of the annual report will then be postponed until August 31 2020. (Erhvervsministeriet)
0 Comments
Udskydelse af betaling af A-skat & AM-bidragFra og med april-lønnen udskydes betalingsfristen for A-skat og AM-bidrag for små- & mellemstore virksomheder således:
For store virksomheder indskydes betalingsfristen således:
Udskydelse af betaling af momsUdskydelse af månedsmoms:
Udskydelse af kvartalsmoms:
Dvs. at 1. september 2020 skal der betales for både 1. og 2. kvartal Udskydelse af halvårsmoms:
Dvs. at 1. marts 2021 skal der betales for både 1. halvår og 2. halvår Udskydelse af betaling af B-skatSelvstændige, som betaler B-skat får udskudt betalingsfristen for april og maj som nedenfor. Det betyder at der i stedet skal betales de 2 måneder, hvor der normalt vil være betalingsfri.
Det anbefales i den forbindelse at ændre sin forskudsopgørelse for 2020 med eventuelle nye forventninger til resultatet, sådan at B-skatterne kan nedsættes. Udskydelse af årsrapporterDet er fra regeringens side besluttet at forlænge fristen for indsendelse af årsrapporter med yderligere 3 måneder.
Det betyder at du som selskab nu skal indberette din årsrapport d. 31 august, hvor det før var d. 31 maj. Loven er i den bestemte periode gældende for alle virksomheder, som er omfattet af årsregnskabsloven, (Erhvervsministeriet). Aftale om lønkompensation vedtagetAftalen om lønkompensation er netop vedtaget og det er nu muligt, fra d. 25 marts 2020, at ansøge om ordningen for de virksomheder, som er særligt ramt af COVID19. Ansøgningen skal indgives via Virk.dk, hvor det fremgår, hvilke oplysninger, der er nødvendige. Betingelser for lønkompensationDet fremgår at ordningen gælder for de virksomheder, der er særligt hårdt ramt af COVID19 og af den årsag står overfor at skulle afskedige mindst 30 pct. af sine medarbejdere el. mere end 50 medarbejdere. Derudover skal du som virksomhed være opmærksom på følgende betingelser for lønkompensation;
Ordningen er gældende fra d. 9 marts til d. 9 juni 2020. Hvem kan benytte sig af lønkompensation
I henhold til trepartsaftalen er medarejderen forpligtet til selv at afholde et antal tjenestefri dage uden løn, svarende til 1,67 dage pr. måned. For medarbejdere hjemsendte i den fulde periode er dette svarende til 5 dage.
English version soon available Midlertidig kompensation for virksomheders faste udgifter & kompensationsordning, der tilgodeser selvstændige og freelancere.
Lønkompensationsordning på det private arbejdsmarked forbedres og bliver mere fleksibel
Forbedring af små- & mellemstore virksomheders likviditetLempede betalingsvilkår skal styrke likviditeten i mindre virksomheder ved blandt andet;
To garantiordninger, sygedagpengerefusion, fleksibel arbejdsfordeling & frigivelse af den kontracykliske kapitalbuffer
Moms, AM-bidrag, A-skat, kompensation & corona-enhed
Larsen Finans & Administration ApS is closely following developments around the COVID-19/corona virus in Denmark and abroad. We aim to keep our clients informed of the best working practices to implement within the business environment. For general information about COVID19 (Denmark) please visit the following websites; www.regeringen.dk, www.sst.dk, politi.dk/corona Working conditions for LFA ApS' employees Following the Prime Minister’s speech on 11th March 2020, Larsen Finans & Administration ApS has advised employees to work from home for the coming weeks ahead. Furthermore, it is decided that all physical meetings should be avoided/cancelled. As a socially responsible company, it is our responsibility not to expose employees, customers and business partners to unnecessary danger. Hence, Larsen Finans & Administration will be able to continue our daily work, just as we will continue to fulfill our commitments to our clients regarding accounts, VAT, salary, reports, etc. However, we will not be physically present. At Larsen Finance & Administration, we are dedicated to digitizing workflows and communications as we hope and expect to be able to deliver as usual, just as we provide virtual meeting tools for free to those of our customers who are not already members of our virtual collaboration platforms (Teams, SLACK, Zoom, etc.). Challenges for the SME-Segment For now, the situation is still uncertain, but we do know following sectors will be affected:
What solutions will be available for SME Segment The government has currently initiated an array of specific financial aid packages, to those companies who will be financially challenged by COVID-19. The law will allow for deferment of payment deadlines for VAT, A-tax and AM contributions, etc., and companies will be able to apply and receive salary reimbursement faster than usual if it is due to corona / COVID-19. (skat.dk/skat.aspx?oid=16900, www.fm.dk) This site will be updated continuously, and we will add links, important news, etc., just as you can sign up for our mailing-list (fill out the form on the site) so you will be notified when the site is updated. If you have any questions we recommend contacting your point of contact at Larsen Finans & Administration or to call our main number +45 7026 9911. Larsen Finans & Administration ApS følger nøje udviklingen i Danmark og vores nære udland vedrørende coronavirus/COVID-19 udbruddet. Vores sigte vil være at informere vores målgruppe omkring de forhold, der er relevante for dem i erhvervsøkonomisk øjemed. For såvidt angår det sundhedsmæssige aspekt anbefaler vi at besøge statens hjemmesider; www.regeringen.dk, www.sst.dk, politi.dk/corona 1. Hvordan arbejder vi i LFA ApS under corona / COVID-19. 2. Hvilke udfordringer ser vi for SMV-segmentet den kommende tid. 3. Hvilke løsninger vil der være for SMV-segmentet den kommende tid. 1. Hvordan arbejder vi i LFA ApS under corona / COVID-19 I forlængelse af statsministerens tale d. 11. marts 2020 har vi i Larsen Finans & Administration valgt at bede alle medarbejdere om at arbejde hjemmefra de kommende uger. Endvidere er det bestemt at fysiske møder skal undgås. Det ligger virksomheden på sinde, som samfundsansvarlig virksomhed, ikke at udsætte medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere for unødvendig fare. Endvidere er det i tråd med statsministerens anvisninger til erhvervslivet. Således vil Larsen Finans & Administrations produktion fortsætte som vanligt, ligesom vi fortsat vil opfylde vores forpligtigelser overfor kunder f.s.v.a. regnskaber, moms, løn, rapporteringer mv. Dog vil vi ikke være fysisk at træffe. Vi har i Larsen Finans & Administration fra selskabets start, været dedikeret til at digitalisere både arbejdsgange og kommunikation. Vi bestræber os på at kunne levere som sædvanligt, ligesom vi stiller virtuelle møderedskaber gratis til rådighed, for de af vores kunder, der ikke allerede er medlemmer på vores virtuelle samarbejdsplatforme (Teams, SLACK, Zoom mv.). 2. Hvilke udfordringer ser vi for SMV-segmentet den kommende tid. For nuværende er situationen meget uvis, men det står allerede nu klart, at følgende områder vil blive påvirket:
3. Hvilke løsninger vil der være for SMV-Segmentet den kommende tid. Der varsles med tiltag, der skal afbøde de implikationer, der kan opstå i forlængelse af udbruddet. Generelt tegner der sig et billede af, at staten vil lempe deadlines f.s.v.a. afgifter & tilsvar. Regeringen har allerede på nuværende tidspunkt igangsat en række konkrete hjælpepakker, til de virksomheder som er økonomisk udfordret af COVID-19. Loven vil åbne mulighed for udskydelse af betalingsfrister af b.la. moms, A-skat og AM-bidrag og virksomheder vil kunne søge om - og få lønrefusion hurtigere end normalt, såfremt det skyldes corona/COVID-19. (skat.dk/skat.aspx?oid=16900, www.fm.dk) Vi opdaterer denne side løbende og vil tilføje links, nyheder m.fl. ligesom du kan komme på vores dedikerede mailliste (udfyld formular her på sitet), så du modtager besked når sitet opdateres. Har du spørgsmål til netop din virksomhed, anbefaler vi dig at kontakte din kontaktperson hos Larsen Finans & Administration eller ring ind på vores hovednummer +45 7026 9911. |
Sidst opdateret / Last updated: 2. April 2020 kl.: 12:00 /
INFORMATION (DA)Denne side er den centrale kommunikationsplatform for LFA til kunder, samarbejdspartnere og interessenter omkring den nuværende corona / COVID-19 situation.
INFORMATION (ENG)This page is the central point of information for LFA's clients & partners about the current corona / COVID-19 situation.
Download sundhedsstyrelsens plakater til din arbejdsplads.
Download the safety posters for your workplace from the Danish Board of Health here. +45 70 26 99 11Kategorier
Alle
|