Det er nævnt flere steder (bl.a. her http://www2.deloitte.com/dk/da/pages/strategy/articles/E-handel-redder-detailhandel-ud-af-doedvande.html ) og ja - e-handel er i vækst. Herhjemme kan det også fornemmes hos forbrugerne, nemlig.com, aarstiderne.com, bolia.com m.fl. - ja internetbutikkerne er også blevet brands og er i forbrugernes bevidsthed.
Larsen FInans & Administration håndterer idag flere e-handelsbutikker og i den forbindelse er der nogle opgaver der afviger lidt fra den normale butik. Når vi assisterer e-handelsbutikker er det med QuickPay, PayPal, lagerkontrol, sporing af ordrer, returnering af ordrer osv. Det er et relativt komplekst område og derfor vælgere flere da også at outsource selve håndteringen af de mange datamængder, kreditkort-formater, retur-opgaver mv. Vi assisterer gerne og varetager hele det administrative og økonomiske flow, men for dem som alligevel vælger at tage opgaven inhouse, vil vi anbefale at man allerede fra den spæde begyndelse er obs på at alle processer skal kunne digitaliseres og at de nødvendige informationer indhentes fra kunder mv. Dette fordi man ikke har en fysisk butik hvor kunderne henvender sig, men kun et "digitalt spor" i form af en ordrer, e-mail, kreditkorttransaktion el. lign. Altså skal man sigte efter et bogholderi og et webinterface der indsamler nødvendige informationer. Slutteligt, skal man også værgre sig for internetsvindel, dvs. stjålne kreditkort - og ikke bevidstløs sende sine dyrt indkøbte varer ud af huset. Har man en stor ordre eller mange gentagne ordrer fra samme område, kunde, e-mail el. lign. er der grund til at være mistænksom. Det behøves ikke at betyde at man bliver snydt, men clear handlen førend du sender varen ud af huset. Vi hjælper dig gerne med at få opsat et optimalt flow, ligesom vi gerne asisterer med hele bogholderiet og hjælper dig med nødvendige optimeringer.
0 Comments
Leave a Reply. |
Kategorier
Alle
ArKIV
Maj 2021
|