Larsen Finans & Administration har siden 2009 hjulpet en lang række danske og udenlandske virksomheder med varetagelsen af regnskabsmæssige og administrative opgaver. Som outsourcingshus er en af vores kerneydelser bogføring og netop denne opgave valgte Breakoutimage A/S at outsource. Breakoutimage A/S, der er Authorized Partner for GE Energy softwareprodukter i Danmark og Sverige, er et godt eksempel på en af vores bogføringskunder. Breakoutimage A/S servicerer en lang række af landets største telekommunikations- og forsyningsvirksomheder med GIS-løsninger baseret på Smallworld fra GE Energy. Siden 2014 har virksomheden valgt at outsource bogføring og budgettering til Larsen Finans & Administration og vi interviewede derfor Administrerende Direktør Lars Struwe Christensen om hvordan han oplever et samarbejde med Larsen Finans & Administration. Årsagen til at Breakoutimage A/S i første omgang valgte at indgå i et samarbejde, var fordi virksomheden ønskede at hæve ambitionsniveauet for deres bogholderi. Derfor gik de fra en helt basal bogføring til at lede efter en partner, som også kunne hjælpe dem med at udarbejde budgetter og integrere til eksisterende regnskabssystem for professionel budgetstyring. Hertil fik de anbefalet Larsen Finans & Administration. ”Jeg har fået en større fleksibilitet, og virksomheden har opnået et højere kompetence niveau samt en mere detaljeret viden, særligt i forhold til økonomi opfølgning. Larsen Finans & Administration er en professionel og kompetent løsning for Breakoutimage A/S” udtaler Lars Struwe Christensen, når vi spørger om, hvad Larsen Finans & Administration kunne bidrage med til virksomhedens bogføring. Larsen Finans & Administration står både for det helt basale inden for regnskaber og bogholderi, herunder moms, skat, løn og det administrative. Derudover står de for budgetopfølgning, hvilket har været en stor succes for Breakoutimage A/S. Med budgetopfølgning den 15. hver måned, sikres et altid opdateret talgrundlag. Lars fra Breakoutimage A/S udtaler: »Det er et uundværligt styringsværktøj, som indeholder afstemning, regneark osv., hvilket sparer mig en masse tid«. Breakoutimage A/S har, med Larsen Finans & Administration som partner, fået professionel hjælp hvilket er en stor aflastning i forhold til administrativt arbejde - og dermed frigør tid & ressourcer internt.
Lars’ fornemmelse er, at mange små virksomheder typisk ikke laver detaljeret budgetopfølgning, hvilket han mener er en stor fejl. Det bør være helt naturligt, og med hjælp fra Larsen Finans & Administration, sker det helt ”problemløst” og uden at de selv skal investere tid og ressourcer udarbejdelse og administration af talgrundlaget. Lars gav et godt råd med på vejen, hvilket særligt er henvendt til virksomheder, som overvejer at outsource, men måske ikke har prøvet det før: »Jeg synes, at det er vigtigt, at vælge et bogholderisystem, som er enkelt og nemt, og som ens virksomhed har til fælles med ens partner, hos os er det e-conomic, som Breakoutimage A/S og Larsen Finans & Administrations har til fælles«. Lars henviser til, at et fælles system er væsentligt, og at det har været en kæmpe fordel, at Larsen Finans & Administration har været helt up to date med, hvordan e-conomic er opbygget og skal administreres. Larsen Finans & Administration er opdateret om de nyeste integrationer og kan bidrage med kvalificeret hjælp. Det er også en stor fordel, at systemet er Cloud-baseret, hvilket har været vigtigt for Lars og Breakoutimage A/S, ved valg af outsourcing-partner – og en partner er nødvendig, så det handler om, at finde en der er professionel og kompetent. Vi er i Larsen Finans & Administration utroligt glade for det samarbejde, som vi har med Breakoutimage A/S og arbejder løbende på at optimere deres systemer, så vi kan skabe merværdi for dem. Hvis du sidder og er nysgerrig på, hvad et samarbejde kan bringe til din virksomhed, så kontakt os endelig – vores medarbejdere sidder klar til at hjælpe. Skrevet af: Camilla Michelle Mikkelsen
0 Comments
Virksomheder med månedsmoms skal indberette og betale for oktober måned senest d. 26/11-2015.
For de virksomheder, som betaler kvartalmoms, så skal der indberettes og betales den 1. december for 3. kvartal 2015. Overvej allerede nu at lægge jeres budget for 2016, så dette er klaret inden juleræset starter. December er som regel en travl måned, så ønsker du at være på forkant, og har du lyst til en snak om, hvordan budgettet for din virksomhed udarbejdes bedst muligt, så kontakt os gerne. Læs mere på vores hjemme side for yderligere oplysning om momsfrister for både 2015 og 2016. Larsen Finans & Administration | Danmark Enghavevej 40,3 1674 København V. Telefon: +45 7026 9911 Åbningstider 09:00 til 17:00 mandag til fredag Med betalingsservice kan du spare både tid og penge, og du vil opleve et nemt og enkelt opkrævningsarbejde, der kører automatisk, hvorfor alle betalingerne vil gå ind til tiden. Dertil er der også mulighed for at holde længere på kunderne, da de ikke aktivt skal gå ind og godkende en betaling. Vi kan i Larsen Finans & Administration bistå med opsætning af betalingsservice, hvilket har talrige fordele for din virksomhed.
Larsen Finans & Administration er tilkoblet betalingsservice, hvortil vi benytter os af muligheden for, at opkræve fakturaer via betalingsservice (PSB/NETS). Vi har erfaring med, hvordan man kan eksportere sine fakturaer fra e-conomic direkte til NETS, sådan at NETS kan opkræve via betalingsservice hos kunden måneden efter. Betalingsservice er særligt fordelagtigt til at opretholde en god likviditet for virksomheden. Vi oplever, at dårlig likviditet er et stort problem for mange små og mellemstore virksomheder, hvilket som oftest skyldes forsinkede og dårlige betalere. Med betalingsservice opnår man en relativ stor sikkerhed for at kunden betaler til tiden, idet kunden jo aktivt skal ind og afvise og afmelde en betaling fremfor at skulle ind og taste oplysninger for at betale. Vi mener derfor, at betalingsservice er en professionel løsning, som virkelig kan være med til at booste virksomheders likviditet. Larsen Finans & Administration kan bistå med opsætning af betalingsservice. Betalingsservice er både en fordel for jeres virksomhed, men også for jeres kunder. Nogle er de fordele, som er værd at fremhæve lyder som følger:
Hvis man som virksomhed lever af at sælge abonnementer, er betalingsservice en meget attraktiv løsning, da man kan sætte betalinger i system, sende masseopkrævninger ud og samtidigt sikre sig at betalinger går ind rettidigt og dermed slippe for en lang række opfølgende rykkerprocedurer. Larsen Finans & Administration kan tilbyde at bistå med betalingsservice-forløbet fra start til slut. Dette inkluderer hjælp til ansøgning hos NETS, opsætning af e-conomic, NETs portal og upload/download af filer og meget mere. Forløbet er relativt komplekst, så det kan betale sig at få kvalificeret assistance hertil. Kontakt os endelig, hvis I har spørgsmål eller ønsker. Vi sidder klar til at hjælpe. FUN FACT: 96 procent af de danske husstande benytter sig af betalingsservice. Og cirka 15.000 kreditorer anvender Betalingsservice til at opkræve deres tilgodehavender hos kunderne (Kilde: www.kfst.dk; Fakta om betalingsservice). Skrevet af: Camilla Michelle Mikkelsen |
Kategorier
Alle
ArKIV
Maj 2021
|