Outsourcing
  • Services
    • Bogføring
    • Løn
    • Debitorer
    • Kreditorer
    • Administration
    • Iværksætterselskaber
    • Data
    • Klargøring af årsregnskab
  • Partnere
  • Kunder
  • Sektorer
  • support
  • Om os
    • Blog
    • Information COVID-19
    • Nyheder
    • Medarbejdere
    • Karriere
    • Trust
    • Kontakt

Hvad er e-conomic 

23/10/2014

0 Kommentarer

 
E-conomic er en af de mest udbredte regnskabsprogrammer I Danmark. Systemet ligger ikke på den enkelte pc, mens hostes på nettet, ligesom man kender det fra Hotmail, Netbank mv.
Systemet udemærker sig ved at være særdeles brugervenligt, men samtidigt have en masse funktioner som gør at selv større virksomheder kan bruge det.
For en iværksætter eller nybegynder er systemet især ideelt, idet man på meget kort tid (under en time) kan have lavet den indledende opsætning og dermed være klar til at fakturere sine kunder og bogføre sine udgifter.
Systemet beregner moms, på indenlandsk, EU & udenlandsk og momsrapportering er designet til at matche skats indberetningsformularer hvilket gør det nemt at indberette korrekt.
Systemet er også integrerbart med lønsystemet (bl.a. Danløn & Dataløn) og man slipper derfor for den til tider omfattende lønbogføring, men kan blot ”synkronisere” systemerne.
Slutteligt er det muligt at koble revisor og bogholder på sit regnskab, så man kan få hjælp til sit regnskab, selvom man ikke arbejder fra samme sted.
Systemet har mange andre muligheder, bl.a. dimensionering, integration til webshop mv. og i Larsen Finans & Administration er vi rigtig gode til e-conomic, så har du spørgsmål til dit regnskab i e-conomic eller overvejer du at bruge e-conomic, er du meget velkommen til at tage kontakt til os. 

Du kan kontakte os på 7026 9911 eller på mail info@larsen-finans.dk eller klik her!
0 Kommentarer

årsskiftet giver muligheder

17/10/2014

0 Kommentarer

 
Ønsker man som lille eller mellemstor virksomhed at effektivisere sin administration og regnskabsmæssige rutiner er årsskiftet en oplagt mulighed. Her nulstilles driften og et vindue åbner sig for at skifte systemer, rutiner og software. 
Vi vil i nedenstående liste 3 oplagte effektiviseringsmuligheder der ligger lige til højrebenet at gennemføre i forbindelse med årsskiftet. De er nok ikke gældende for alle, men kan forhåbentlig give inspiration til ændringer. 

  1. Digitalisering
    Det skal være nummer 1 ! Digitaliseringen er nu så fremskreden at selv enkeltmandsvirksomheder bør have taget den til sig. For novicen kan det være noget så enkelt som at maile fakturaen til kunden, mens det for større virksomheder kan være den manglende digitalisering af finansposter og API-tilslutninger til eksterne systemer (CMS, e-handel mv.). Vi ser hver dag, hvordan digitalisering skaber resultater - og med det offentliges komplette overgang til digital post pr. november 2014, er det faktisk kun virksomhederne der mangler.
  2. Kredit
    Små & mellemstore virksomheder opererer som regel ikke med deciderede kreditpolitikker, udover hvad der fremgår af betalingsbetingelserne. Vi mener der vil være meget at hente ved at tænke dette ind i virksomheden meget mere. For de små virksomheder kan man starte med at reducere kredittiden for virksomheder der ikke betaler rettidigt, samt sende rykkere m. de nye forhøjede gebyrsatser. For større virksomheder kan det være implementeringen af et kredit-system, hvor sælgerne udstyres med begrænsede beføjelser og der indsættes co-signere på kundekreditter. 
  3. Outsourcing
    I takt med at regnskabssystemer er cloud-baseret og internationalisering og ny teknologi giver udfordringer, mener vi meget kan hentes ved at outsource tidskrævende eller komplekse funktioner. For små virksomheder får man for et fast beløb frigjort tid og ressourcer til arbejdet og kundeplejen, mens større virksomheder måske kan spare ved at outsource enkelte back-office opgaver, men stadig bibeholde intern CFO og vitale elementer som f.eks. debitorafd. Motivet skal udover pris også være at man qua sin outsourcing får en merværdi i form at teknologi og service man ellers ikke ville kunne have leveret. 


Vi har i ovenstående indlæg prøvet at ramme bredt og er derfor meget generelle, men har du spørgsmål til hvordan dette kunne foregå for en specifik størrelse/type virksomhed er du meget velkommen til at kontakte os. 
0 Kommentarer
    Kontakt os

    Kategorier

    Alle
    Afstemning Af Paypal
    Ansættelsesbevis
    Ansættelseskontrakt
    Backup Bilag
    Backup Dinero
    Bankafstemning
    Billysbilling
    Billys Billing
    Billys Billing Bøger
    Bogføring
    Bogføring
    Bogholder
    Bookings
    Budget
    Budget123
    Cms
    CVR.dk
    Danløn
    Data Fra CVR
    Dataløn
    Digitalisering Af Bogholderiet
    Digital Sommer
    Dinero
    Dinero Pro
    Dropbox
    Dropbox Dinero
    Economic
    E Conomic
    E-conomic
    Elektronisk Betaling
    Erp
    Facebook
    Finance And Accounting Outsourcing
    Hjælp Til årsregnskab
    Human Ressource
    Huskeliste Til årsregnskab
    Indscanning Dinero
    Integration Til Budget
    Kreditorstyring
    Kundeservice
    Larsensolutions
    Lovmand & Coach
    Mobilbetaling
    Mobilepay
    Møde
    Online Chat
    Outsourcing Af Back Office
    Outsourcing Af Back-office
    Pris Economic
    Rabat På Economic
    Receptionist
    Regnskabshjælp
    Regnskabshjælp
    Regnskabssystem
    Rikke Vistisen
    Selvbetjening
    Socialmediamarketing
    SWIPP
    SWIPP Til Erhverv
    VIRK.dk
    Websites
    åbningsbalance
    årsafslutning
    årsregnskab
    årsregnskab


    ArKIV

    Maj 2020
    August 2019
    Juni 2019
    Maj 2019
    April 2019
    Marts 2019
    Februar 2019
    Oktober 2018
    Juli 2018
    April 2018
    Januar 2018
    September 2017
    August 2017
    Juni 2017
    Maj 2017
    April 2017
    Marts 2017
    Februar 2017
    Januar 2017
    Oktober 2016
    September 2016
    August 2016
    Juli 2016
    Marts 2016
    Februar 2016
    Januar 2016
    December 2015
    November 2015
    Oktober 2015
    September 2015
    August 2015
    Juli 2015
    Juni 2015
    Maj 2015
    Januar 2015
    December 2014
    November 2014
    Oktober 2014
    September 2014
    August 2014
    Juli 2014
    Juni 2014
    April 2014
    Februar 2014
    Januar 2014
    Maj 2013


    RSS-feed

YDELSER

Bogføring
Løn
Debitorer
Kreditorer
Administration
​Data
Årsregnskab
Priser

Løsninger

Mest for små virksomheder:
Små virksomheder - en samlet løsning
Iværksættere

Mest for mellemstore og store virksomheder:
Etablering & Drift i UK 
Finance & Accounting Outsourcing
Workflow Automation

Virksomheden

Om os 
Blog
Nyhedsbrev
Referral
Kontakt

Larsen Finans & Administration ApS І Enghavevej 40, 3 DK-1674 І Telefon +45 7026 9911 І info@larsen-finans.dk І CVR: 40615857 І Cookies 
  • Services
    • Bogføring
    • Løn
    • Debitorer
    • Kreditorer
    • Administration
    • Iværksætterselskaber
    • Data
    • Klargøring af årsregnskab
  • Partnere
  • Kunder
  • Sektorer
  • support
  • Om os
    • Blog
    • Information COVID-19
    • Nyheder
    • Medarbejdere
    • Karriere
    • Trust
    • Kontakt