Outsourcing
  • Services
    • Bogføring
    • Løn
    • Debitorer
    • Kreditorer
    • Administration
    • Iværksætterselskaber
    • Data
    • Klargøring af årsregnskab
  • Partnere
  • Kunder
  • Sektorer
  • support
  • Om os
    • Blog
    • Information COVID-19
    • Nyheder
    • Medarbejdere
    • Karriere
    • Trust
    • Kontakt

Kreditorstyring: Sådan undgår du fejl

18/7/2016

1 Comment

 
​Oplever I som virksomhed at stigende mængder fakturaer resulterer i manglende overblik over skyldige saldi? Eller har I oplevet at en faktura er blevet betalt, men hvor den fejlagtigt er sendt til en forkert modtager? Dette blogindlæg guider dig igennem, hvordan mindre virksomheder kan optimere deres kreditorstyring med enkle tiltag. Formålet er klart: Følg disse guidelines og undgå fejl.

Modtagelse af leverandørfakturaer

Situationen kan ofte være, at I som virksomhed modtager fakturaer både per kuvert, e-mail og måske endda sendt direkte til økonomisystemets dedikerede mail. I andre tilfælde kan det forekomme at fakturaerne sendes til forskellige medarbejdere, hvorefter de videresendes til regnskabsafdelingen.

Situationer med stigende mængder af fakturaer, kan give anledning til dobbeltbetalinger og forglemmelser for ansatte i forhold til at videresende fakturaer, som er modtaget på mail. Desuden kan det resulterer i forsinkede betalinger, hvilket efterfølgende har den konsekvens, at der kommer gebyrer eller renter på. Dette kan samtidig skade forholdet til leverandører. En anden afgørende risikofaktor omhandler vanskeligheder for bogholderiet. Der kan nemlig opstå problemer med at opgøre de skyldige saldi på leverandører. Kan man ikke opgøre sin gæld, giver dette, blandt andet, et dårligt indtryk på ledelsen, investorer og bankerne.

En løsning herpå er, at man som virksomhed med fordel kan tilegne sig en arbejdsgang, der fokuserer på, hvordan fakturaer skal modtages og behandles. Alternative modtagelser af fakturaer må lukkes, for i stedet at vedtage en såkaldt ”central løsning”. Dette kan eksempelvis være en dedikeret mail-adresse, som oplyses til alle leverandører. Det kan også være et decideret fakturamodtagelsessystem som vi ser hos virksomheden, IBISTIC, eller det kan være en medarbejders mail, der dedikeres. 
​

Centralisering af fakturamodtagelser

Virksomheder kan med fordel centralisere deres fakturamodtagelse, hvilket sikrer en ensartethed.
Nedenfor finder du de vigtigste punkter for, hvordan du behandler leverandørfakturaer bedst muligt:
  • Udarbejd et standard leverandørbrev, hvori der står, hvorledes de kan fakturere systemet.
  • Oplys medarbejdere om at de altid skal sende eventuelle fejlmodtagne fakturaer direkte til denne centrale adresse. 
Billede
Ovenfor ses en model for, hvordan I som virksomhed kan danne jer et overblik over, hvordan processen angående fakturaer skal forløbe. En sådan løsning kan være afgørende for, at der ikke forekommer fejl i forløbet. Med disse forholdsregler, sikrer I jer, at alle med tiden – både intern og eksternt – ved, at en faktura først er modtaget, når denne er sendt til den specifikke adresse. Løsningen kan også udvides med et godkendelses-flow, hvor der er klare retningslinjer for, hvem godkender, hvem betaler osv. 

Det er derfor afgørende, at jeres virksomhed, uanset løsningssystem, har nogle klare linjer for, hvordan en opgave skal håndteres, og eventuelt også, hvem som står for hvilken del i processen.

Larsen Finans & Administration bistår altid med vejledning, hvorfor I ikke skal holde jer tilbage, hvis der opstår spørgsmål. Tøv aldrig med at kontakte os.


Skrevet af: Camilla Michelle Mikkelsen,
Marketing, Content & Social Media


1 Comment

Oplev både effektiv og enkel lønadministration hos Larsen Finans & Administration

10/7/2016

0 Comments

 
Billede
Larsen Finans & Administration har i dag
ansvar for månedligt at køre lønninger til
over 250 ansatte fordelt på vores mange
kunder. Vores virksomhed blev etableret
for syv år siden. På de syv år er vores
kundeskare steget markant, og det samme
er vores ansvarsområde for løn. Kunsten er
at finde en løsning på, hvordan man kan lave
løn til et så stort antal ansatte, og samtidig
kunne inkludere alle nødvendige data som
​personalegoder og korrekt ferieafregning.

Vi lægger ikke skjul på, at det indimellem kan være en udfordring, da løn jo som bekendt er et område, der er afgørende for de fleste. Det betyder også, at man har den ansatte i røret eller bliver kontaktet per mail med det samme, hvis der er fejl i lønnen. Det oplever vi heldigvis rigtig sjældent, og metoden hos os er både enkel og effektiv.
Vi kører med:

  • 100% digitaliseret lønadministration.
  • En selvbetjeningsportal, hvor de ansatte selv kan oprette og ændre information.
    • Eksempelvis ændre kontonummer mv.
  • Chat, telefon, dedikeret mail. Det sikrer at ansatte kan komme i kontakt med os og dermed få svar på spørgsmål på næsten alle tider af døgnet.
  • Lave omkostninger – også for større lønbogholderier. Det er sikret ved digitalisering og fastlagte arbejdsgange.

Hvad betyder det for virksomheder, som enten selv laver deres løn eller har outsourcet på forhånd?

  • I kan minimere fejl i lønbogholderi ved at outsource til vores specialister.
  • I kan spar penge: Vores priser på lønbogholderi er særdeles konkurrencestærke.
  • I kan omlægge til at blive 100% digitalisering med det samme uden selv at skulle stå for implementering af ny software.
  • I kan få adgang til vores selvbetjeningsportal: Den følger gratis med i alle aftaler, og funktionerne udbygges konstant.

Vores digitale tilgang til løn kan bringes i samspil med andre relevante ydelser. Det kan eksempelvis være HR-ydelser med vores specialister. Vores løntilgang gælder også mere komplekse problematikker og naturligvis mere simple ydelser såsom ansættelseskontrakter, opsigelser mv.
Større virksomheder kan få dedikerede portaler, som kun er beregnet til deres ansatte. Portalerne har egen branding og samme gode kundeservice. Mulighederne for vores større løsninger er mange, og de giver et moderne lønbogholderi med det samme.
Løn er en tillidssag, det ved vi. Med flere hundrede lønkørsler om måneden, har mange virksomheder fundet ud af, at vi er pålidelige og leverer som aftalt. Vores kunder spænder fra enkeltmandsvirksomheder til større private og offentlige kunder. Tag en dialog med en af vores specialister så vi kan klarlægge, hvilke vilkår der er specielle for lige netop jeres branche.

Kontakt Birgitte Funch for informationer om løsninger for løn:

Tlf.: (+45) 70269911
Email: bfu@larsen-finans.dk

SKrevet af: Camilla Michelle Mikkelsen
0 Comments
    Kontakt os

    Kategorier

    All
    åbningsbalance
    Afstemning Af Paypal
    Ansættelsesbevis
    Ansættelseskontrakt
    årsafslutning
    årsregnskab
    årsregnskab
    Backup Bilag
    Backup Dinero
    Bankafstemning
    Billysbilling
    Billys Billing
    Billys Billing Bøger
    Bogføring
    Bogføring
    Bogholder
    Bookings
    Budget
    Budget123
    Cms
    CVR.dk
    Danløn
    Data Fra CVR
    Dataløn
    Den Hybride Arbejdsmodel
    Digitalisering Af Bogholderiet
    Digital Sommer
    Dinero
    Dinero Pro
    Dropbox
    Dropbox Dinero
    Economic
    E Conomic
    E-conomic
    Elektronisk Betaling
    Erp
    Facebook
    Finance And Accounting Outsourcing
    Hjælp Til årsregnskab
    Human Ressource
    Huskeliste Til årsregnskab
    Indscanning Dinero
    Integration Til Budget
    Kreditorstyring
    Kundeservice
    Larsensolutions
    Lovmand & Coach
    Mobilbetaling
    Mobilepay
    Møde
    Moms
    Online Chat
    Outsourcing Af Back Office
    Outsourcing Af Back-office
    Pris Economic
    Rabat På Economic
    Rådgivning Om Arbejdsprocesser
    Receptionist
    Regnskabshjælp
    Regnskabshjælp
    Regnskabssystem
    Rikke Vistisen
    Selvbetjening
    SMV
    Socialmediamarketing
    SWIPP
    SWIPP Til Erhverv
    VIRK.dk
    Websites


    ArKIV

    May 2021
    May 2020
    August 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    October 2018
    July 2018
    April 2018
    January 2018
    September 2017
    August 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    April 2014
    February 2014
    January 2014
    May 2013


    RSS Feed

YDELSER

Bogføring
Løn
Debitorer
Kreditorer
Administration
​Data
Årsregnskab
Priser

Løsninger

Mest for små virksomheder:
Små virksomheder - en samlet løsning
Iværksættere

Mest for mellemstore og store virksomheder:
Etablering & Drift i UK 
Finance & Accounting Outsourcing
Workflow Automation

Virksomheden

Om os 
Blog
Nyhedsbrev
Referral
Kontakt

Larsen Finans & Administration ApS І Enghavevej 40, 3 DK-1674 І Telefon +45 7026 9911 І info@larsen-finans.dk І CVR: 40615857 І Cookies 
  • Services
    • Bogføring
    • Løn
    • Debitorer
    • Kreditorer
    • Administration
    • Iværksætterselskaber
    • Data
    • Klargøring af årsregnskab
  • Partnere
  • Kunder
  • Sektorer
  • support
  • Om os
    • Blog
    • Information COVID-19
    • Nyheder
    • Medarbejdere
    • Karriere
    • Trust
    • Kontakt