Det er med stor fornøjelse at vi nu kan meddele at de første kunder hos os har modtaget deres regnskab i vores nye rapport-format.
Udfordringen for os har været ikke bare at sende et regnskab til kunden, men også forsyne det med ekstra-informationer, der gør det muligt at se udviklingen i selskabet, tendenser, muligheder mv. uden at det blev uoverskueligt. Med vores nye rapportformat leverer vi udover regnskabstallene, en række nøgletal og forklaringer - der giver især små og mellemstore virksomheder et super brugbart redskab til at træffe beslutninger ud fra. Basis rapporten er inklusiv prisen for alle vores kunder og mindre tilretninger medtager vi også gerne, så den passer netop til din sektor! Rapporten indeholder bl.a. vigtige nøgletal såsom overskuds- & likviditetsgrader, men giver også mulighed for mere detaljeret sporing af tendenser og udviklinger. Rapporten er pt. i en form for beta-version, men vi vil løbende udbygge den, så vores kunder ikke blot oplevet det som et værktøj til at læse regnskabet, men også som en måde at optimere driften. Har du en lille eller mellemstor virksomhed og overvejer du pt. at outsource dit regnskab ? Kontakt os på tlf.: 70 26 99 11
0 Kommentarer
Idag behøves man faktisk slet ikke at mødes med sin bogholder. Det betyder at ligemeget hvor man bor i Danmark - eller verden for den sags skyld, kan man vælge Larsen Finans & Administration som bogholder og lønbureau.
Det skyldes nogle ret simple faktorer:
Kan det svare sig ? Ja, det offentlige tilskynder i den grad virksomheder til at få omstillet sig til digitalisering, det har vi bl.a. set ved inførelsen af den lovpligtige firma NemID og kravet om at årsregnskaber skal indberettes digitalt. Hvis din virksomhed vælger Larsen Finans & Administration, vil der derudover altid være muligheden for møde per videokonference, skype, telefon, mail - og naturligvis stiller vi også altid op til et rigtigt møde, altså sådan ude i den "virkelige" verden. The show must go on - siger et velkendt ordsprog. Dette er i særdeleshed en god ide når det drejer sig om at få indrevet sine udeståender. Mange undlader at rykke i højsommeren eller tæt på juleferie, påskeferie mv. under ideen om at "Nå, ja de går snart på ferie".
Det anbefaler vi ikke at man gør. En faktura skal efterfølges af rykkere og altid i et fastlagt mønster og uden afvigelser (f.eks. 10 dage ml. hver rykkere, tillagt et gebyr på 100 kroner). Likviditetsmæssigt & juridisk giver det ingen mening ikke at kræve sine fakturaer betalt - og om man ønsker at opkræve gebyrer er så en anden sag. Det er helt overordnet set, din kundes ansvar at tilrettelægge sine betalinger således at han/hun kan tage på ferie med god samvittighed. Dog kan med ved gode kunder og lange kundeforhold undlade at opræve rykkergebyr og evt. forsyne rykkeren med en tekst a la "Vi er klar over at mange holder ferie for tiden, hvorfor det kan være grunden til fakturaen ikke er betalt rettidigt. Vi har derfor heller ikke pålignet rykkergebyrer" - på den måde udviser man en forståelse for sæsonen, men fastholder sin rykkerprocedure som senere hen giver muligheder for inkasso, hvis der vitterligt er tale om en dårlig betaler (også når ferien er slut). Det korte af det lange, er at man i ferien nemt kommer til at give kunder en alt for lang kredit - i en misforstået god mening og rent juridisk forsinker man sin ret til at sende kunden til inkasso hvis det skulle komme dertil når ferien er slut. I Larsen Finans & Administration hjælper vi gerne med at opsætte et automatiseret rykkersystem, således at du altid får rykket optimalt, men på kundevenlig måde. Har du startet virksomhed og ønsker du selv at varetage bogføringen, men ved ikke helt hvordan du kommer godt igang ? Larsen Finans & Administration hjælper.
Vi har gennem tiden hjulpet mange små virksomheder med at komme godt fra start. Vi hjælper med etablering af bogholderi, instruktion i daglige/månedlige rutiner, løn, moms og meget mere. Vi kan naturligvis hjælpe pr. telefon, men vi tilbyder også gerne at komme ud eller at afholde et møde hos os. Vores fleksible og service-orienterede tilgang gør det nemt for dig og din opstart bliver meget nemmere. Som noget nyt - tilbyder vi også assistance om aftenen, til dem der klarer bogholderiet der. Du skal blot booke tiden indenfor vores normale åbningstid (mandag til fredag 8-17). Mange virksomheder har ikke brug for en fuldtidsbogholder da arbejdsmængden ikke er til det. Derfor ser man ofte jobannoncer hvor virksomheder søger en deltids bogholder. Men måske bør virksomheder tænke nyt, for hvorfor ikke outsource bogholderiet ? Ved outsourcing får man en 100% fleksibel løsning, hvor man kun betaler for det man får udført, ligesom man ikke hæfter for feriepenge, barsel, løn under sygdom mv. Derudover kan løsningen nemt skaleres op og ned alt efter virksomhedens aktivitetsniveau.
Små virksomheder bør derfor overveje at erstatte deltids bogholderen med outsourcet bogføring - og i det store og hele vil deltidsbogholderen sandsynligvis finde et job hos en af de mange outsourcingbureauer og dermed få en fuldtidsstilling - ren win win! Så har din virksomhed også kun brug for en deltidsbogholder - så kontakt Larsen Finans & Administration idag og hør mere om hvordan små virksomheder for små penge kan få adgang til store løsninger! Ikke alle ønsker at outsouce deres bogholderi, men ønsker istedet at bevare bogføring og bogholderi internt i virksomheden.
Men gør man dette, kan man hurtigt få en masse spørgsmål til hvorledes bogføring & bogholderi egentlig køres bedst. Larsen Finans & Administration er ikke kun outsourcing af bogføring - det er også support til virksomheder der selv forestår bogføringen. Vores dedikerede medarbejdere sidder klar på telefon ( 70 26 99 11) og e-mail (info@larsen-finans.dk ) og yder assistance hele året til virksomheder med eget bogholderi. Vi kan hjælpe med at fra etablering af det egentlig bogholderi, til valg af bogføringsprogram, kreditorstyring, debitorstyring, lønbogholderi mv. Derudover kan vi også hjælpe etablerede bogholderier med optimering af eksisterende rutiner og processer. Vi kan bl.a. hjælpe med etablering af EAN fakturaring (både som modtager og afsender), tilkoblede applikationer såsom budgetter. Ring og hør om dine supportmuligheder - stort som små - servicen er ligegod og vi hjælper gerne virksomheder på vej. Kan man være bogholder med speciale i e-conomic ?
Nej, ikke sådan af uddannelse fra universitetet, men alligevel kan man. I Larsen Finans & Administration arbejder vi rigtig meget i e-conomic og hjælper kunder med bl.a. bogføring, debitorer, kreditorer, import af danløn og dataløn til e-conomic, design og layout og meget mere. Derudover har e-conomic nogle rigtige gode Apps som kan give regnskabssystemet endnu mere funktionalitet. Der er mange gode regnskabsprogrammer på markedet og e-conomic er så sandelig en af de fremmeste, med dets væld af fuktioner, mulighed for at bogføre i "skyen " (direkte på nettet) og de mange tilpasningsmuligheder der hele tiden kommer til. Så derfor vil vi gerne give vores varmeste anbefalinger til dette system - og har du brug for en bogholder med "speciale" i e-conomic, kunne det godt være os! Kontakt os på telefon 70 26 99 11 eller via mail info@larsen-finans.dk og hør mere om bogføring i e-conomic. Mens hedebølgen gør det svært at beslutte om ferien skal tilbringes i Danmark eller i udlandet, er det samtidigt den periode, hvor man som arbejdsgiver skal være opmærksom på om reglerne for løn under ferie.
Hovedreglen er at ferie optjenes fra januar til december ”kalenderåret” det første år og afvikles året efter i perioden 1. maj – 30. april "ferieåret". D.v.s. man optjener det første år og afvikler i næste. Er en medarbejder først ansat i 2014, har medarbejderen endnu ikke optjent ret til betalt ferie. Medarbejderen skal i dette tilfælde have udbetalt feriepenge fra sin tidligere arbejdsgiver (udbetales for det meste via feriekonto). Er en medarbejder ansat i løbet af 2013, har medarbejderen ret til ferie med løn i forhold til hvor længe denne har arbejde i firmaet. Er ansættelsen sket midt i kalenderåret, har medarbejderen ikke optjent retten til 25 ferie dage, med løn. Er medarbejderen ansat i 2012 eller før – er der optjent fuld ferie hos dig som arbejdsgiver - og så har de jo reelt "ferie med løn" som det hedder. Ja, som arbejdsgiver kan man hurtigt komme til at betale for meget, hvis man ikke er præcis med at holde regnskab med ferien - så hvorfor ikke outsource lønbogholderiet til Larsen Finans & Administration ? Kontakt os på tlf 70 26 99 11 eller via mail info@larsen-finans.dk og hør mere. Sommeren er over os og for langt de fleste virksomheder er alle deadlines nu passeret og freden kan sænke sig. Dog er der stadig enkeltmandsvirksomheder og anparts- & aktieselskaber der kæmper med årsregnskabet.
Der kan være mange grunde til at det volder problemer med at få afsluttet regnskabet og mens man kæmper med det, pålignes man renter og gebyrer fra det offentlige. I sidste ende kan man modtage meget ubehagelige breve omkring tvangsopløsning (anparts- & aktieselskaber), mens enkeltmandsselsker kan få nogle store bødeforlæg. Men fortvivl ikke, for ofte skal der ikke mere end et par rutinerede bogholdere til at hjælpe med at få lukket regnskabet ned og evt. klargjort til revisor - en hjælp der hurtigt kan være tjent ind sammenlignet med de potentieller gebyrer og renter. Kontakt derfor Larsen Finans & Administration på info@larsen-finans.dk eller via telefon 70 26 99 11 og tag en snak om hvorvidt vi kan være til hjælp med at få lukket en genvordigt regnskab. Vi træder gerne til som "brandslukkere" og vi har qua vores erfaring - fuld forståelse for de mange grunde der kan være til at man er kommet bagud og mistet overblikket. Telefonen er åben hverdage fra 08:00-17:00 og mail 24/7-365! Nu kan private få et EAN nummer. Du kender måske allerede EAN fra fakturering til det offentlige, men hvad betyder det egentlig & er det noget for en privat virksomhed ?
Det korte svar er et rungende ja! EAN er elektronisk modtagelse af fakturaer - og i modsætning til indscanning til økonomisystemet (for slet ikke at tale om papirbaserede bogholderier), er EAN det næste skridt. Her modtages fakturaen digitalt og direkte i økonomisystemet. Dvs. at åbner man sin kassekladde i sit økonomisystem, ligger fakturaerne fra kunderne klar til bogføring - og genkender systemet fakturaen, vil det endda have foreslået en postering. Kommer der f.eks. en faktura fra TDC, vil systemet foreslå at fakturaen bogføres som skyldig til TDC og omkostningsført som "telefoni". Det er uhyre smart - og idag er EAN så billigt at mindre enkeltmandsvirksomheder vil kunne få et EAN samt modtage digitale fakturaer for omkring 1.000 kr. pr. år. Derudover, minimerer digtital modtagelse af fakturaer risikoen for fejl, behovet for afstemning og ikke mindst løser det op for tiden i virksomheden. Er der tale om en større virksomhed kan EAN systemet sættes op med godkendelsesflow, så en faktura først bogføres når ledelsen har godkendt. |
Kategorier
Alle
ArKIV
Maj 2020
|